vilken dag

dagen började ganska bra. vi åkte med felicia till fritids och åkte mot tåg stationen. gick ombord och hitta våra platser .. väl framme i sthlm va de byte ... latisar som vi e så sprang vi som yra höns och letade rätt perong och tåg.. väll hittat så hadde vi 15 min till godo... vi kommer upp till uppsala och går den ca 20 min gång vägen till ackis..
kallt som FAN va de...
vi gick in och anmälde oss. fick träffa dr Malin Hakelius på engång hon sa direkt att de där hålet ska vi sy ihop. ni får träffa logopeden oxå sen får ni åka hem.. jahopp. toppen tänkte vi..

kl 11,32 gick vi mot stationen igen..
bokade om biljetterna och nästa tåg skulle gå kl 13,06. ja ha tjena mitt bena .. 13,28 gick de till sthlm.
med byte mot vingåker i sthlm. skit vi kommer o missa de tåget sa vi .
men enligt konduktören va de lungna gatan vi hadde hela 10 min på oss o byta tåg.. inga problem.

nej om man hittar på centralen e de säkert inga problem och utan barnvagn.. 
när vi kom fram i sthlm hadde de ställt in vårt tåg och vi skulle få ta x2000 istället..
 de gick från en annan perong .. villket betyde att vi inte hadde en susning om vart vi skulle.

men vi frågade en där han sa ta hissen ner sen upp längre bort.. lät ju enkelt.. om inte hiss fan va paj.
ut ur hissen me 5 min till tåget skulle gå. iväg o leta reda på en trappa. upp i trappen . när vi kom upp hadde vi inte en aning om vart vi skulle  stog där som 2 fån. då kom 2 väktare som vi kastade oss över och frågade efter rätt spår.. hela tiden släpandes på en vagn...
de visade vägen och hahah tänk där stog vårt tåg.. in i tåget . med en marginal på 1 min...  nu e vi hemma och försöker landa ... jag blir påmind varje gång jag e i den stora stora staden att jag valt rätt.. . vill inte bo i en storstad med den pulsen. fy F.....


föresten. när vi stod o väntade på tåget i uppsala så kom de in en lite för överförfriskad person med en hund. hunden verkade jätte snäll, de va säkert han oxå, men de va lite kul för han stod där bland massa folk och hadde dragkamp med sin stora hund.
och sa HAHA han e skit snäll men stark älskar han som F..n   sen satta han sig ner och slet upp en full flaska sprit något rött innehåll..  någon som vill smaka?? skrek han. men de va ingen som ville. sen tappade han korken . men de sket han i och stoppade ner flaskan i väskan igen. och när han gick ran spriten ur väskan och ut på hans byxor men han märkte inget.. lukta sprit om hela han .... sen kom vårt tåg.. hadde velat se hur han reagerade när flaskan va tom hahahahah

hare bra  

Kommentarer
Postat av: pez

Riktig mardrömsresa. Vi har nu gjort en egen trekamp. Gren 1. 3 km stockholms central. Gren 2 800 meter trappa med barnvagn. Gren 3. 500 meter perongrusning "Full med folk som vet var dom ska så dom har inte bråttom".Vi kom på andra plats, efter en kines som rusade brevid och frågade oss på engelska vart han skulle gå, tog oss på spurten den rackaren

2010-01-11 @ 18:21:41
Postat av: Anonym

Smörj hjulen på vagnen nästa trekamp så har ni vinsten som i en liten ask.

Stockholm i mitt hjärta.....Dra mig baklänges.

//Jonny Österberg

2010-01-11 @ 20:50:29
Postat av: Hanna

Skönt att du är tillbaka Ullis!!

2010-01-12 @ 09:39:39
URL: http://lindbergsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0